Zorgen voor de Zorgers

In de tijd van COVID-19 zijn er zorgers in alle soorten en maten. De dokters, verpleegkundigen en andere specialisten. Maar ook de jeugdzorgmedewerkers, psychologen, schoonmakers, winkelpersoneel en andere vitale beroepen. Maar ook en niet te vergeten: Iedereen die thuis zit en vanuit daar werkt. En die misschien het runnen van een gezin en kinderen onderwijzen nu combineert met het eigen werk.


Vitale vaardigheid

Het combineren van werk en privé kan sowieso al lastig zijn. Laat staan onder deze omstandigheden.

Meer dan ooit is je kunnen ontspannen en je werk, gedachten, spanning, stress kunnen loslaten een vitale vaardigheid! Voor jezelf, je werk en je gezin of directe omgeving.


Hoe?

Maar hoe doe je dat? Je werk en zorgen loslaten en even goed voor jezelf zorgen. Wat betekent dat voor jou? Enn... hoe maak je daar tijd voor? Woon je alleen en heb je moeite een structuur te vinden? Wil je graag een moment voor jezelf maar heb je ook een partner en kinderen die aandacht vragen en behoeftes hebben? Zit je al te veel op elkaars lip en ben je bang dat eigen ruimte innemen een aanleiding tot (meer) irritatie en frustratie gaat zijn? En op die manier als nog niet werkt.



Twee stappen die je vandaag al kunt zetten

Maak hier dan sowieso vandaag of dit weekend even de tijd voor. Een kwartier is al genoeg.


1. Rescue list Maak als eerst een lijst van alle dingen waar je vrolijk en ontspannen van wordt normaal gesproken. Maak het specifiek: bijvoorbeeld dat filmpje van Brigitte Kaandorp of Najib Amhali, een rondje (hard)lopen, op je kop staan, vijf minuten yoga doen, zoek korte ontspanningsoefeningen die je overal kunt doen. Dingen waar jij instant een beter gevoel van krijgt. Dit is je rescuelist. Op moment van stress, ga je één van deze dingen doen. Al is het m


aar een minuut, 1 filmpje: alle beetjes helpen.


2. Communiceer je behoeften In deze tijd is communiceren extra belangrijk. Vooral ook thuis of dat nou naar jezelf is of naar je gezin. Zet een intentie voor jezelf om dagelijks iets te doen waar je je goed door voelt. Of door één van je rescue activiteiten er bij te pakken op het moment dat je midden in de stress zit (als dat op het werk is, kan dat misschien niet in het moment maar doe het erna! Sla het niet over) om zo even spanning los te laten en misschien zelfs even te kunnen lachen (stop zeker filmpjes van cabaret, gekke geiten o.i.d. in je lijst). Heb je een partner en of gezin? Bespreek samen waar jullie behoefte aan hebben. Vaak denken we dat we dit duidelijk communiceren of we vinden dat de ander dit "gewoon" moet weten. Dat is gelijk waar het meestal mis gaat. Je kunt niet ruiken wat een ander wil. Doe jezelf een plezier en geef het aan! Probeer daarbij uit de verwijten te blijven: 'jij doet niet dit en niet dat' of 'jij doet X en dat vind ik irritant.' Praat vanuit je behoeften: 'ik heb behoefte aan X. In elk geval X tijd per dag. Kunnen we daar een plan voor maken? Welke behoefte heb jij? Hoe is dat in te delen?' Waar je daar normaal gesproken geen plan voor nodig hebt, geeft dat nu precies de duidelijkheid die zorgt dat jij even bij kan komen.



Korting

Voor alle mensen die in deze tijd tegen nieuwe of oude sh*t aanlopen heb ik mijn online aanbod uitgebreid. Niet alleen geef ik 2 keer per week gratis online Retreat at Home (een kwartier/20 min van ontspanning gewoon bij jou in huis). Ook heb ik mijn aanbod ge-update naar een kortlopend, online coaching traject. Nu met €100,- korting!


Online all the way

Waar ik normaal gesproken een combinatie geef van online en offline coaching, gaan we nu geheel online. Doordat ik altijd deels online heb gecoacht en de ins & outs weet, kunnen we gelijk goed starten en kun je van deze periode van vertraging gebruik maken op vooruit te gaan. Zodat je succesvolle stappen zet waar je eerder vastliep. Dat heeft Zin!


Meer info

Voor meer info check: https://www.dezininn.nl/onlinecoaching . Of neem contact op met vragen via een persoonlijk bericht of +33 (0)7 88 54 13 04.


Ook als je je wil inschrijven voor gratis online meditatie- en ontspanningsmomenten via de Retreat at Home en op de hoogte wilt blijven van andere artikelen, events en gratis content.


Ik wens jou, en je omgeving, veel gezondheid en liefde! Liefs, Kris

4 keer bekeken

Moulin de la Pique, 24170, Pays-de-Belvès, France |

info@dezininn.nl | +33 (0)7 88 54 13 04

© 2020 by Kristel van Os.

De Zin Inn 

SIRET: 845 107 929 00018

(Franse KvK)